Her finner du informasjon om hvordan du søker barnehageplass

I Hamar kommune har vi samordnet opptak og fristen for å søke er 1.mars. Under finner du litt informasjon om barnehagen og hvordan du søker plass.

Vangli Barnehage SA er en foreldreeid barnehage. Det vil si at det er de foreldre som til en hver tid har barna sine her, som eier barnehagen. Familien betaler inn en andel pålydende 5000,- kroner, og er da medlemmer av samvirkeorganisasjonen som eier og driver barnehagen. Andelen tilbakebetales når barna slutter i barnehagen.

En plass i Vangli Barnehage koster det samme som alle barnehagene i Hamar kommune. Vi følger til en hver tid maks pris for barnehage som bestemmes av stortinget.
I tillegg til dette kommer matpenger, som for tiden er, kr. 500,- for hel plass. Dette dekker alt av mat og drikke, frokost, lunsj og ettermiddagsmåltid.

Gå inn på Hamar kommune sine hjemmesider når du skal søke barnehageplass og følg instrukser der.

Du trenger minID for å søke. Etter søknaden er sendt vil all informasjon komme til deg via mail.