• Vi baker grovt brød og rundstykker

Ny eltemaskin er på plass, og vi kan igjen nyte fersk godt grovt brød i barnehagen.

• Stoppested verden

Å delta med prosjekter til Stoppested verden gir oss en god mulighet til å trekke inn Rammeplanen for barnehagen og området kunst, kultur og kreativitet.
    Her har vi lagt vekt på fantasi, kreativ tenking og skaperglede.
    Gjenbruk av ulike typer tekstiler har blitt til en fin vimpel på 30 meter, og barna har malt og brukt ulike teknikker for å dekorere vimplene.

• Klatring på Espern

Førskoleklubben har vært på klatring på Espern. Supert å få utfolde seg i buldreveggen og i aktivitet i gymsal.

Rammeplanen sier at barn skal inkluderes i aktiviteter der de kan få være i bevegelse, lek og sosial samhandling og oppleve motivasjon og mestring utifra egne forutsetninger.

• Jippi det er vår

Våren betyr mer turer ut av barnehagen igjen. Da går vi til skogen og utfolder oss der med masse spennende aktiviteter.

• Hva smaker det av maten vi får fra havet?

Stor avdeling har hatt vann som tema, og lært mye om hva som lever i havet. Da må vi også smake litt.

• Gruffalo

Bruk av teater og konkreter er en viktig del av vår formidling til barna i barnehagen. Her er scena rigget for Gruffalo teater av de voksne på Marihøna for alle barna i barnehagen.

• Spennende utfordringer med ny hogde trær.

Vi er så heldige å ha Blæstad i vårt nærområde. Der er det alltid nye og morsomme aktiviteter å finne på.